درب ضد سرقت

صفحه اصلی / مقالات / آب پاکی روی دست منتقدان فرودگاه مهرآباد!

در شرایطی که با وجود اعلام شورای شهر تهران مبنی بر خارج شدن طرح انتقال فرودگاه مهرآباد از دستور کار این شورا عملا طرح تعطیلی این فرودگاه 70 ساله به اغما رفته است، حالا مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور رسما اعلام کرده نه تنها این انتقال صورت نمی‌گیرد که حتی صحبت از آن نیز غیرمنطقی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مه‌آبادی در حاشیه برنامه‌ای که به ترمیم زیرساخت‌های فرودگاه مهرآباد و توسعه فضای هوانوردی آن مربوط می‌شد رسما اعلام کرده با توجه به جایگاه مهم این فرودگاه در عرصه اقتصادی ایران و سابقه چندین دهه‌ای آن در پروازهای مسافرتی نه تنها انتقال یا تعطیلی مهرآباد در برنامه‌ها وجود ندارد که حتی سخن گفتن از آن نیز غیرکارشناسی خواهد بود.

به نظر می‌رسد صحبت‌های جدید مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها بیش از آنکه در راستای کاهش گمانه‌زنی‌ها صورت گرفته باشد، به شکل پیش‌دستانه قصد دارد شایعات احتمالی در ماه‌های آینده در عملکرد فرودگاه مهرآباد را کنترل کند.

بهسازی باند راست این فرودگاه که نخستین مرحله از بازسازی عوامل پروازی این فرودگاه به حساب می‌آید در حالی کلید خورده که احتمالا تا نوروز 1395 به طول خواهد انجامید. از کار افتادن یکی از باند‌های اصلی این فرودگاه قطعا در عملکرد شرکت‌های فرودگاهی تاثیری منفی بر جای می‌گذارد و احتمالا به کاهش برنامه‌های پروازی منجر خواهد شد.

از این ‌رو مه‌آبادی تلاش کرده قبل از آغاز این فرآیند چند ماهه شایعات را از ابتدا از بین ببرد و اعلام کند فرودگاه مهرآباد برای همیشه در تهران باقی خواهد ماند.

البته در کنار برنامه‌های ترمیمی در فرودگاه مهر‌آباد طرح توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) در برنامه شرکت فرودگاه‌ها قرار داشته و هر چند محدودیت‌های اعتباری کار را قدری کند کرده اما تلاش برای رشد توان بزرگ‌ترین فرودگاه بین‌المللی ایران ادامه دارد.

طبق اعلام شرکت فرودگاه‌های کشور کار ساخت باند دوم فرودگاه امام رشدی 60 درصدی را به ثبت رسانده که در صورت به پایان رسیدن کار آن برای نخستین بار دو پرواز همزمان در یک فرودگاه ایران اجرایی خواهد بود.

البته این موضوع نیاز به تامین اعتبارات لازم دارد، اما قطعا در صورتی که کار ساخت این باند به پایان برسد، پس از بحث فرود بزرگ‌ترین هواپیمای مسافرتی جهان در باند فرودگاه امام خمینی (ره) افتتاح باند دوم و انجام دو پرواز همزمان در این فرودگاه رکوردی دیگر را به نام فرودگاه بین‌المللی استان تهران ثبت خواهد کرد.

gplus Twitter

  • درج شده در تاریخ : 3217 روز پیش