درب ضد سرقت

صفحه اصلی / مقالات / تشکیل کمیته بررسی سانحه آتش سوزی دربندر دیر- ۱۶ شناور آتش گرفت
درب ضد سرقت

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از تشکیل کمیته بررسی سانحه برای پیگیری علت آتش سوزی در بندر دیر خبر داد.

محمد راستاد در گفتگو با مهر در خصوص آتش سوزی در بندر صیادی دیر، گفت: این بندر زیر نظر اداره شیلات فعالیت می‌کند اما بخشی از شناورهای تجاری که در این آتش سوزی دچار سانحه شدند از سوی اداره کل بنادر و دریانوری استان پیگیری می شود.

وی با اشاره به تشکیل کمیته بررسی سانحه، افزود: این کمیته پس از بررسی عوامل این سانحه، دلایل را اعلام می‌کند و سپس ضرر و زیان وارد شده به شناورهای تجاری را برآورد می‌کند اما هنوز نمی‌توان میزان خسارت را محاسبه کرد.

همچنین در این رابطه عیسی فولادی رئیس هیات مدیره تعاونی های صیادی بندر دیر با بیان اینکه اسکله صیادی دیر دارای ۴ پست است که یکی از آنها در اختیار شناورهای باری است، گفت: یک شناور باری به دلایل نامعلوم دچار سانحه می شود و آتش به سایر شناورهای باری هم سرایت می‌کند و پس از آن به دلیل وزش باد شناور به سمت شناورهای صیادی می آید و متاسفانه ۱۲ فروند شناور صیادی از نوع موتور لنچ درگیر آتش سوزی می شود.

وی با بیان اینکه ۴ فروند شناور موتور لنچ باری هم دچار حریق شده و بطور کامل می سوزند، افزود: ارزش لنچ‌های صیادی ۱۲ میلیارد تومان بوده است که بطور کامل در آتش سوختند، ضمن آنکه این شناورها بیمه نبودند و نیاز است تا مسئولان با ارائه تسهیلات کم بهره، به مالکان این شناورها کمک کنند.

فولادی با بیان اینکه اشتغال ۲۰۰ خانوار متوقف شده است، گفت: هر شناور ۱۵ ملوان دارد که اینها در زمانیکه روی آب نباشند و یا بیکار شوند، بیمه بیکاری به آنها تعلق نمی‌گیرد که با مشکلات معیشتی روبرو خواهند شد ضمن آنکه نیروی کار دیگری هم در شناورها مشغول به کار هستند که اینها هم الان بیکار شده اند.

 

 

gplus Twitter

  • درج شده در تاریخ : 3230 روز پیش