درب ضد سرقت

صفحه اصلی / مقالات / نبود شرایط نشست و برخاست همزمان هواپیما در کشور
درب ضد سرقت

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه در هیچ یک از فرودگاه‌های کشور امکان نشست و برخاست همزمان هواپیما وجود ندارد، گفت: باند جنوبی فرودگاه امام خمینی (ره) حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیداحمد مؤمنی رخ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بهسازی و بازسازی باند فرودگاهی از نظر ایمنی و کیفیت‌ پروازی اهمیت زیادی دارد، گفت: وقتی که هواپیما از روی باند بلند شده و یا روی باند می‌نشیند اگر کیفیت آسفالت مناسب نباشد، قطعات آسفالت با حرکت هواپیما بلند می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باند ۲۹ راست فرودگاه مهر‌آباد از آن نظر که نزدیک به پارکینگ هواپیماها، برج و اپرون قرار دارد باند مناسبی برای نشست و برخاست دائمی نیست و باید پروازها به باند چپ منتقل شود، افزود: براساس استاندارد بین‌المللی فاصله دو باند پروازی باید ۱۰۳۵ متر باشد و اگر این فاصله رعایت شود، می‌توان همزمان نشست و برخاست هواپیماها را‌ روی دو باند داشت.

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور ادامه داد: در حال حاضر فاصله دو باند ۲۹ راست و ۲۹ چپ فرودگاه مهر‌آباد‌ ۲۲۰ متر است و نبود فاصله مناسب به این دلیل‌ است که باندها حدود ۷۰ سال پیش طراحی شده‌اند، بنابراین به موضوع نشست و برخاست همزمان هواپیماها توجه نشده است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه در این راستا نمی‌توان در مهرآباد‌ نشست و برخاست همزمان هواپیماها را داشت، گفت:  در حال حاضر در هیچ یک از فرودگاه‌‌های کشور امکان نشست و برخاست همزمان هواپیماها وجود ندارد، البته در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) باند جنوبی‌ در حال احداث است که ‌در موقعیت موازی باند فعلی قرار دارد؛ باند جنوبی یا باند دوم حدود ۲۶۰۰ متر از باند فعلی فاصله دارد و بدین ترتیب در صورت اتمام این پروژه در فرودگاه امام خمینی (ره)، برای اولین بار ‌امکان نشست و برخاست همزمان هواپیماها در فرودگاه‌های کشور به وجود می‌آید.

مؤمنی‌رخ ادامه داد: در هیچ یک از فرودگاه‌های کشور دو باند موازی نداریم و هم اکنون باند جنوبی فرودگاه امام خمینی (ره) حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بعد از ساخته شدن امکان نشست و برخاست همزمان وجود خواهد داشت اما تکمیل این پروژه هم اعتبار لازم دارد.

gplus Twitter

  • درج شده در تاریخ : 3236 روز پیش